Dodaj do ulubionych

Pucowanie maszyny

Zadbana maszyna w lesie nie tylko lepiej się prezentuje, lecz także gwarantuje sprawne działanie na długi czas.


Z pracą w lesie wiążą się duże ilości zabrudzeń wszelkiego rodzaju. Utrzymanie maszyny w czystości to nie tylko kwestia estetyki. Fakt, zadbany ciągnik prezentuje się lepiej niż brudny, niemniej wśród drzew niewiele osób będzie go mogło podziwiać. Tymczasem regularne czyszczenie karoserii i podwozia zapobiega korozji, a utrzymana w czystości kabina jest o wiele przyjemniejszym miejscem pracy niż wypełniona błotem i żywicą klatka.

Lakier to podstawa
Wierzchnia powłoka zakrywająca blachy jest chyba najbardziej narażonym na zniszczenia elementem maszyny. Zmiany temperatur – zarówno pogoda, jak ogrzewanie od środka – powodują, że wciąż się odkształca. Powstają też mikropęknięcia, które z czasem przekształcają się w odpryski i ostatecznie luki w lakierze. A od tego do nadżerek droga jest już bardzo krótka.
Nie trzeba wspominać, że w środowisku pracy jakim jest las, bardzo łatwo o mechaniczne uszkodzenie lakieru. Właściwie nie da się tego uniknąć, nawet z najlepszym i najbardziej uważnym operatorom za sterami. Niemniej warto zadbać o nieuszkodzone miejsca, by proces niszczenia karoserii nie zaczął się niepostrzeżenie tam, gdzie się go nie spodziewamy.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ





Dodano 14:53 22-02-2018


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama