Dodaj do ulubionych

O drogach i samorządach

Kruszywa łamane, płyty betonowe, drogi tymczasowe czy tymczasowe mosty. O technologiach i możliwościach finansowania dróg dyskutowali leśnicy i samorządowcy.

Kongres Drogowy organizują Lasy Państwowe i Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, tym razem 9 maja w Instytucie Badawczym Leśnictwa pod Warszawą pojawiło się około 300 uczestników, głównie z Lasów Państwowych i samorządów. Rozmawiano m.in. o współpracy samorządów i Lasów Państwowych w zakresie budowy dróg leśnych.

Po gminnych traktach
Od dwóch lat LP mają możliwość wydatkować na rzecz dróg samorządowych pieniądze z funduszu leśnego. Środki te mogą być przeznaczane na budowę dróg lokalnych, a od roku także na ich remonty. Wnioskodawcą o remont czy budowę drogi może być tylko nadleśnictwo, współpraca polegać więc musi na tym, że gmina czy powiat zwraca się do nadleśnictwa o inwestycje, a to zgłasza zapotrzebowanie na środki do DGLP.
LP mogą finansować na rzecz samorządów zarówno drogi, jak i np. mosty. W 2017 r. Lasy wydały ze środków własnych nadleśnictw na drogownictwo ok. 20 mln zł, a z Funduszu Leśnego prawie 70 mln zł. Na rok 2018 przeznaczyły ok. 100 mln zł na drogownictwo, z czego ok. 80 mln na drogi samorządowe, a ok. 20 mln na drogi wyłącznie leśne. W tym są też środki na inwestycje, które rozpoczęły się w latach ubiegłych. LP wspierają finansowanie dróg samorządowych (gminnych, powiatowych), gdyż transport drewna odbywa się w większości właśnie po tych traktach. Samochody wywozowe z drewnem jadą co prawda pierwsze kilometry przez las, ale potem wjeżdżają na drogi gminne czy powiatowe.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ





Dodano 16:25 26-05-2018


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama