Dodaj do ulubionych

Protest drzewiarzy

Zaostrza się konflikt pomiędzy przedstawicielami przemysłu drzewnego, a Lasami Państwowymi. Kością niezgody są uchwalone zasady sprzedaży drewna na lata 2020-2021.

Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego liczyła na porozumienie, jednak pomimo prowadzonych rozmów, 12 listopada w ogłoszonych już zasadach nie uwzględniono postulatów drzewiarzy.

Przypomnijmy: punktem spornym był przede wszystkim podział puli drewna do sprzedaży między procedurę podstawową (dostęp do niej mają tylko klienci z historią zakupów w LP) i otwartą (dostęp mają wszyscy chętni przedsiębiorcy) – drzewiarze domagali się podziału 90:10, tymczasem Lasy zdecydowały o podziale w stosunku 80:20.

Spór toczył się również o historię zakupów. Przedstawiciele przemysłu drzewnego domagali się okresu pięciu lat, LP wprowadziły historię liczoną z czterech ostatnich półroczy.

Przedstawiciele przemysłu drzewnego 26.11.2019 zamieścili płatne ogłoszenie na całej stronie Gazety Wyborczej, w którym zaprotestowali przeciwko polityce Lasów.

"Zasady sprzedaży drewna ustalane wyłącznie od lat przez uprzywilejowaną kastę (leśników) są niejawne, nietransparentne i stwarzają możliwości manipulacji oraz preferują wielkie koncerny zagraniczne kosztem firm sektora MiŚ." (małych i średnich przedsiębiorstw przyp. red.) i dalej czytamy: "Obecnie podpisane zasady sprzedaży są bardzo korzystne dla zagranicznych koncernów oraz pośredników w handlu drewnem. Dyrektor Generalny swoją decyzją doprowadzi do upadku wielu polskich firm drzewnych. Odczują to również Lasy Państwowe i nasza gospodarka."


Zapowiedziano również protest, którego data i miejsce zostaną podane wkrótce do publicznej wiadomości. Ogłoszenie podpisały: Polska Izba Gospodarcza Przemysłu Drzewnego, Stowarzyszenie Przemysłu Tartacznego, Polski Komitet Narodowy EPAL oraz Ogólnopolski Związek Pracodawców Przemysłu Drzewnego.




Dodano 14:36 29-11-2019


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama