Tankowanie pod domem
Firma posiadająca np. harwester i forwarder, codziennie potrzebuje ok. 200 litrów ropy. Gdy do tego doliczymy paliwo do ciągników rolniczych czy skiderów pracujących w lesie i samochodów osobowych, robi się naprawdę sporo. Jeśli właściciel zainwestuje w przydomowy zbiornik paliwa, oszczędzi czas i pieniądze.
Czas, bo wystarczy, gdy dużą ilość paliwa przywiezie nam w miarę potrzeb cysterna bezpośrednio na podwórko. Nie będziemy musieli codziennie jeździć na stację. A pieniądze? W hurcie po prostu jest taniej. Rocznie takie oszczędności dają naprawdę pokaźną sumkę.
(...)
Karuzela przepisów
Od stycznia 2013 r. w przydomowych stacjach paliw można stosować tylko zbiorniki dwupłaszczowe. Jeszcze w grudniu 2012 r. taki stan prawny wszystko wydawało się jasne.
Taki stan prawny wynikał z rozporządzenia z dnia 12 grudnia 2007 r., zmieniającego rozporządzenie ministra gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 243, poz. 2063). Nowelizacją z 2007 r. minister zmienił termin obowiązkowej modernizacji zbiorników paliwowych z jednopłaszczowych na dwupłaszczowe z 31 grudnia 2007 r. na 31 grudnia 2012 r.
Do końca roku 2012 wszystkie zbiorniki jednopłaszczowe miały więc zamienić się w zbiorniki dwupłaszczowe. Oczywiście nie za sprawą magii, tylko wyspecjalizowanych firm. Stare zbiorniki należało zmodernizować. A jeśli ktoś chciał kupić nowe, to tylko dwupłaszczowe.
(...)
Jaki zbiornik?
Jedną z firm oferujących zbiorniki jest Fortis Technology. W jej ofercie znajdziemy m.in. model FortisTank o pojemności 5 tys. litrów.
Jest to przenośne urządzenie produkowane do wewnątrzzakładowej dystrybucji oleju napędowego na bazie wykonanego z polietylenu średniej gęstości dwupłaszczowego, naziemnego zbiornika o pojemności 5 tys. litrów z dystrybutorem paliwa. Zbiornik przeznaczony jest do przechowywania i wewnętrznej dystrybucji oleju napędowego III klasy.
(...)
To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty? Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!
Dodano 11:50 30-01-2013