Dodaj do ulubionych

Skider i forwarder w jednym


Skider i forwarder w jednym? Tak, to możliwe. Firma Bóbr z Białegostoku pokazała na ostatnich targach Eko–Las kombinowaną maszynę niemieckiego producenta HSM.

HSM 208F Kombi to połączenie forwardera i skidera. Bazą jest tu forwarder HSM 208F, który, mówiąc najprościej, wyposażony jest klembank. Forwardery 208F dostępne są w różnych wersjach, stąd też maszyny kombi mogą być różne.
Na targach pokazano maszynę 9-cio tonową, ale dostępna jest też wersja 10, 11, 12, 14, i 16-tonowa w różnych konfiguracjach.
HSM 208F może mieć silnik Iveco lub Mercedesa o mocy uzależnionej od wersji. W maszynie 9-cio tonowej pokazanej na targach jest silnik Common Rail Turbo Diesel o mocy 104 kW (141 KM). Maszyny większe mają oczywiście mocniejsze silniki, zawsze jednak spełniające normy TIER 3.
HSM 208F ma hydromechaniczną skrzynię. Prędkość jazdy maszyny na biegu pierwszym wynosi 12 km/h, maksymalna prędkość to 30 km/h.
W każdej maszynie są dwa biegi do przodu i dwa biegi do tyłu. Wydajność pompy roboczej wynosi 310 l/min (ciśnienie 215 bar). Rozmiary opon 9-tonowej maszyny to 700/45 - 22,5”, a 12-tonowej 700/50-26,59” lub 800/40-26,5”. Maszyna dostępna jest także w wersji BIGFUD – szerokość opon wynosi tu 1 m, a szerokość całej maszyny 2,9 m.

Karolina Grabowska

 

(...)

 

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

 

 

WIĘCEJ

 

HSM 208F Kombi w wersji 9-cio tonowej. Maszyna ma żuraw Epsilon S100 F 86 o długości 8,6 m i oczywiście klembank

 

 

 

Kabina z obrotowym fotelem, klimatyzacją i zintegrowanym łączem telefonicznym z dostępem do Internetu




Dodano 10:27 31-03-2013


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama