Dodaj do ulubionych

Przyczepy na miarę


Firma Agromet Motoimport sprzedaje przyczepy leśne Källefall pod nazwą FTG Forest. Mają one od siedmiu do dziesięciu ton ładowności i żurawie o długości od 5 do 7 metrów.

Są takie firmy, które pod jedną marką kryją różnorodne produkty. Przykładem może być FTG, która w zależności od zapotrzebowania, ten sam (a zarazem inny) sprzęt firmuje różnymi markami.
Mowi, Moheda, Patu, NHS, Källefall – nazw jest sporo, jednak w gruncie rzeczy to jedna i ta sama firma, która swoje produkty dostosowuje do wymagań rynku.

Jak zwał, tak zwał
W obecnej postaci firma FTG działa od 2005 roku i de facto składa się z dwóch podmiotów: FTG Crane (żurawie) i FTG Baltic. Pierwsza z nich produkuje m.in. marki NHS i Patu, skierowane głównie do odbiorcy skandynawskiego, druga skupia się na marce Källefall i rynku nadbałtyckim (w tym polskim).
W tym miejscu należy się małe wyjaśnienie – NHS to Moheda, a Patu to Mowi. Jednak historia samej produkcji przyczep czy dźwigów (bo takowe też FTG produkuje) sięga aż 1835 roku, kiedy to powstał pierwszy zalążek obecnego leśnego imperium.

Dla wymagających
Charakterystyka przyczep HNS oraz Patu jest nieco bardziej „pancerna” – wymagają tego warunki panujące u naszych sąsiadów z północy. Przyczepy te mogą znaleźć zastosowanie w terenach trudnych – ot choćby w górach. Część z przyczep Patu czy HMS to maszyny wysokotonażowe, których masa załadunkowa sięga 15 ton.
Skupmy się jednak na tym, co oferowane jest w naszym kraju. Dostępne są u nas różne produkty koncernu FTG oferowane przez różnych dystrybutorów. Jeden artykuł to za mało, by to wszystko opisać. Tym razem przyjrzyjmy się więc tylko produktom FTG Baltic i marce Källefall.
Polskim dilerem FTG Baltic jest warszawska firma Agromet Motoimport. Sprzedaje ona te produkty pod marką FTG Forest.

Siedmiotonówka
Oferuje ona na przykład przyczepę FTG FB70-FB51. To podstawowy model wśród produktów Källefall. Na przyczepę załadujemy drewno o maksymalnej długości 3,7 m; powierzchnia załadunkowa tego modelu sięga natomiast wielkości 1,9 m². Waga pustej maszyny to 1090 kg. Przyczepa opiera się na centralnej belce (140 x 140 mm), a na ziemi twardo stoi dzięki czterem kołom (11,5/80-15,3 10 PR) i dwóm podporom hydraulicznym. Rama przyczepy jest oczywiście sterowana hydraulicznie, a dyszel skrętny.
W wyposażeniu standardowym znajdują się: cztery kłonice oraz dwie skrzynki na narzędzia. W opcji ilość kłonic i samo „łoże” można powiększyć. Można także dokupić m.in. większe opony, lepsze hamulce (system pneumatyczny) oraz dodatkowe światła. Żuraw montowany na tej przyczepie charakteryzuje się zasięgiem 5,1 m oraz możliwością udźwigu do 450 kg (netto). Całość – żuraw oraz chwytak, waży 550 kg. Nie jest on wyposażony w teleskop. Jeśli to nie wystarczy, można go wzbogacić o np. wciągarkę, czy „pilota” do sterowania.

Paweł Bąk

 

(...)

 

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ




Dodano 12:19 27-05-2014


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama