Dodaj do ulubionych

Forwarder Felix Combi

Niemiecka firma Pfanzelt Maschinenbau wypuściła na rynek nowy forwarder skierowany do tych, którzy zrywają drewno kłodowane oraz dłużyce.

 

Firma Pfanzelt Maschinenbau szczyci się na swojej stronie internetowej nie tylko innowacyjnym podejściem do każdego produktu, czy pracą z poszanowaniem zasad ochrony środowiska, ale też tym, że cała produkcja usytuowana jest w Niemczech.

 

Maszyna praktyczna…

Czym jest Felix? To cztero- lub sześciokołowa maszyna wyposażona w czterocylindrowy silnik Deutz o mocy 177 KM (129 kW). Jej całkowita szerokość to 2,55 metra.

Nowo zaprojektowana kabina uwzględnia potrzebę zapewnienia komfortu pracy operatorowi. Mamy więc tu dobrą widoczność: łącznie kabina ma ponad 7 m² szyb. Mamy też łatwy dostęp do stref serwisowych maszyny.

Na komfort pracy operatora wpływają też płynnie obracany o 350º fotel z poduszkami powietrznymi, możliwość pneumatycznego ustawienia zawieszenia kabiny i łatwy dostęp do oprzyrządowania maszyny.

Forwarder wyposażono w regulowaną ramę, która w połączeniu z wciągarką dwubębnową, klembankiem i żurawiem sprawia, że maszyna może być używana zarówno przy zrywce kłód, jak i dłużyc. Ale to nie wszystko.

Bezstopniowa skrzynia biegów, gwarantująca uzyskanie prędkości do 40 km/h, mocny system hydrauliczny, a także dodatkowe obszary mocowania urządzeń sprawiają, że Felixa można wykorzystywać także do innych prac. Jakich? Choćby zimowego odśnieżania dróg – opcja ta dotyczy jednak wersji czterokołowej. A ta także jest dostępna u producenta i to w różnych wariantach wyposażenia zrywkowego.

 

… i szyta na miarę

Jeśli mowa o wyposażeniu, to firma Pfanzelt Maschinenbau indywidualnie zajmuje się potrzebami każdego klienta. Na przykład, w standardzie może być wciągarka dwubębnowa ośmiotonowa, jednak bez problemu przedsiębiorca może zażyczyć sobie większą – dziesięciotonową. Dostępne są też wciągarki jednobębnowe.

Dopasować można również ogumienie i ubrać je w gąsienice. Na maszynę można zamontować głowicę ścinkową, czy też urządzenie do robienia balotów.

Standardowym wyposażeniem jest także system skrętu tylnej osi w maszynie czterokołowej Felix 206 4WD. Zróżnicowana kombinacja systemu skrętu dostosowuje się do sytuacji i podłoża co pozwala zmniejszyć promień skrętu oraz na przykład jechać maszyną na skos, w bok.

W trakcie jazdy drogami utwardzonymi z prędkością do 40 km/h można wykonywać manewry za pomocą kierownicy, w lesie zaś funkcją tą można sterować za pomocą joysticka.

Kontakt klientów z niemieckim producentem Felixa nie jest trudny, nie jest to korporacja, tylko rodzinny biznes, i uzyskanie pomocy (serwisowej czy technicznej) odbywa się szybko. Nie ma tutaj długich procedur decyzyjnych jakie są w dużych firmach.

Poza tym podzespoły eksploatacyjne (np. mosty, silnik, skrzynia biegów), z których zbudowany jest Felix, to podzespoły renomowanych marek, znane dobrze z innych maszyn i dostępne na polskim rynku w firmach z zapleczem serwisowym i magazynami części (np. Kessler, NAF, Deutz, ZF).

 

Paweł Bąk

 

 

(...)

 

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ

 

Zobacz film:




Dodano 10:07 28-10-2014


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama