Dodaj do ulubionych

Nowości na Finn Metko

Targi maszyn leśnych Finn Metko, które odbyły się w dniach 1 – 3 września w Finlandii, przyniosły parę interesujących nowości w branży.

Jedną z nich jest nowy design zaprezentowany przez markę Logset. Najbardziej oczywista zmiana zaszła w kolorystyce znanych maszyn – nadal utrzymanej w czarno-srebrnych tonach, ale według innego wzoru.


Modyfikacje nastąpiły też w kabinie modelu Logset 5F – teraz jest ona wyposażona w podgrzewacz do jedzenia i nowy system Hi-Fi. Tylny ekran został przesunięty z boku kabiny w centralny punkt, tym samym operator ma go zawsze w zasięgu wzroku. Także kamera w pozycji do sterowania żurawiem została przeniesiona z boku maszyny do jej centrum, dzięki czemu obraz jest znacznie bardziej użyteczny.

Wycieraczki ulepszono tak, by pokrywały swoim zasięgiem większą część okna. Kabina posiada też teraz nowe drzwi, a podstawowa rama ma większą sztywność. Przednia część maszyny również przeszła lifting tak, by zwiększyć kąt natarcia.
Harwester TH65 otrzymał nową hydraulikę i ulepszone funkcje cięcia. Żuraw ma funkcję tłumienia ruchów, która powoduje, że zwalnia docierając do pozycji końcowej. Dodatkowo obniżono masę maszyny.

Podczas targów Finn Metko zwiedzający mieli okazję zobaczyć zupełnie nowy model forwardera marki ProSilva – J14. Maszyna jest przeznaczona do szerokiej gamy zadań, w przeciwieństwie do starszego, lżejszego F2 najlepszego do pracy na grząskim, mokrym podłożu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Podwozie J14 dostosowuje się do podłoża dzięki specjalnemu zawieszeniu bogie, w którym każdy wózek jest zamontowany na poziomującym ramieniu. Prześwit można regulować w zakresie od 350 do 1150 mm.

Głównym celem takiej konstrukcji jest możliwość poruszania się po stromych zboczach – poziomowanie poprzeczne sięga tu 24º i można je ustawić w tryb automatyczny. Takie rozwiązanie jest już dość popularne w harwesterach, ale wśród maszyn zrywkowych już nie.


W J14 zobaczymy też parę dodatkowych, ciekawych rozwiązań. Obrotowa kabina pozwoliła na umieszczenie drabinki z tyłu przedniej części maszyny, po obu stronach, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie jest bardzo ułatwione. To powoduje też, że rura wydechowa nie musi być prowadzona nad kabiną, zamiast tego zwyczajnie wypuszcza spaliny na bok, a jednocześnie widok z kabiny nie jest utrudniony.


ProSilva zaprezentowała także nowy model kabiny operatora, w którą oczywiście wyposażono J14. Jest znacznie bardziej przestronna – do tego stopnia, że można bez problemu zmieścić w środku dwie osoby. Co ciekawe, J14 nie jest jeszcze dostępna dla klientów; wymaga paru dodatkowych rozwiązań, które producent musi opracować.


Silnik w J14 to Cummins B6,7 o mocy 250 KM, spełniający wymogi normy spalania Stage 5. Jednostka generuje moment obrotowy rzędu 1152 Nm przy 1500 obrotach. Maszyna porusza się dzięki napędowi hydrostatycznemu z ośmioma silnikami o zmiennej pojemności. Całość waży około 20 ton bez ładunku i może przewozić około 14 ton drewna.


Źródło: Forestry.com


Zdjęcie: Facebook.com/logset




Dodano 15:43 20-09-2022


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama