Dodaj do ulubionych

Ford Teg 5000

 

Niezawodny ciągnik z ogromną mocą – takim hasłem reklamowany był budowany w latach 70. ubiegłego wieku ciągnik Ford Teg 5000.

Konstrukcja oparta na ramie oraz solidna stal użyta do budowy zapewniały stabilność oraz sztywność maszyny, a także wytrzymałość na uszkodzenia podczas pracy. Koła ułożone były w układzie tandemowym, działając podobnie jak oś bogie. Założono na nie także gąsienice.

Dodatkowe siłowniki umieszczone przy przednich kołach pozwalały na podnoszenie oraz opuszczanie kół po 45 cm w każdą stronę. Obustronne wykonanie tego manewru wpływało na zmianę wysokości położenia przodu ciągnika.

 

Pomagało to zachować stabilność podczas pracy na nierównościach. Stabilność była bardzo ważna ze względu na umieszczony na dachu żuraw z chwytakiem, co przekładało się na wysoko umieszczony środek ciężkości pojazdu. Silnik oraz pompa hydrauliczna chronione były stalową płytą o grubości 3 mm. Standardowo koła przednie były mniejsze niż tylne. W przypadku pracy w wysokim śniegu możliwy był montaż kół przednich takich samych jak tylnych.


W kabinie znajdował się obrotowy i amortyzowany fotel. Co ciekawe wejście do wnętrza ciągnika odbywało się z tyłu. Drzwi tylne standardowo składały się z lekkiej konstrukcji opartej na kratownicy. Opcjonalnie można było zamontować drzwi pełne z szybą oraz kratownicą. Wszystkie dźwignie umieszczone były możliwie pod ręką operatora, tak aby praca była jak najbardziej ergonomiczna i komfortowa. Ogrzewanie oraz światła robocze były wyposażeniem standardowym Forda.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ




Dodano 15:49 25-01-2023


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama