Dodaj do ulubionych

Przyczepy Moser

A.Moser to austriackie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją przyczep zrywkowych oraz żurawi do drewna.


Firma sprzedaje swoje maszyny w całej Europie, a głównymi jej importerami są Niemcy, Szwajcaria oraz Luksemburg.

W drodze do sukcesu
Historia A.Moser sięga lat 50. ubiegłego wieku, kiedy to August Moser senior rozpoczął sprzedaż sprzętu rolniczego. W 1956 roku nastąpiła budowa zakładu mechanicznego w austriackiej miejscowości Altmünster.

W tym samym roku powstały również pierwsze żurawie do załadunku drewna. W latach 80. nastąpiło rozbudowanie fabryki o kolejną halę o powierzchni 1000 m2. Pomimo produkcji żurawi głównym źródłem dochodu firmy była sprzedaż ciągników rolniczych oraz dźwigów do siana.


Na przełomie roku 2000 rozpoczęto silny eksport swoich produktów. Od tego czasu firmą zaczyna kierować wnuk założyciela Aleksander Moser, który stale rozwija rodzinny interes, powiększając zakłady oraz unowocześniając produkcję. Projektowanie oraz produkcja przyczep i żurawi odbywa się tylko we własnej fabryce. Produkty są testowane przez niemiecki zakład testowy KWF. Proces produkcji poszczególnych elementów można zobaczyć na własne oczy po wcześniejszym umówieniu wizyty w siedzibie Moser.

Przyczepy
W aktualnej ofercie przedsiębiorstwa znajduje się kilkanaście modeli przyczep różniących się rodzajem, rozmiarem oraz zastosowaniem, jak również kilka modeli żurawi hydraulicznych czy to montowanych na przyczepach czy na innych pojazdach jak ciężarówki i ciągniki rolnicze. Co ciekawe na stronie internetowej firmy znajdują się również ogłoszenia z używanymi urządzeniami i częściami do maszyn.

Wielu producentów posiada skrętny dyszel w swoich przyczepach. Niektóre z przyczep Moser wyposażone są w skrętną oś boogie. Jest ona umieszczona na specjalnej obrotnicy zasilanej przez 2 siłowniki hydrauliczne i sterowana z kabiny ciągnika.


Przykładem takiej przyczepy jest Moser MHL–11. Jest to duża i zwrotna przyczepa z założenia przeznaczona do prac w trzebieżach lecz potrafiąca poradzić sobie również na zrębach z grubym drewnem. Przyczepa waży w wersji standardowej 1900 kg. Charakteryzuje się ładownością 9 ton i przy pełnym załadunku jest możliwe poruszanie się z prędkością do 25 km/h.

Przyczepa posiada 4 pary kłonic oraz metalową kratę ochronną o powierzchni 2,7 m2. Oświetlenie drogowe zamontowane jest na przesuwnych prowadnicach pozwalając na ich schowanie wewnątrz konstrukcji przyczepy, co zabezpiecza lampy przed uszkodzeniem. Obie osie wyposażone są w hydrauliczne hamulce.

Szerokość całkowita przyczepy bez rozłożonych podpór to 2,14 m, po ich rozłożeniu wzrasta do 3,05 m. Wysokość całkowita to 2,18 m, a szerokość przestrzeni ładunkowej między kłonicami wynosi 1,90 m. W przyczepie jest możliwość montażu jednego z trzech dostępnych żurawi MKD-6,9, MKL-7,2, MKL-8,7.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ


 




Dodano 13:25 25-04-2024


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama