Dodaj do ulubionych

Mazurska premiera John Deere seria H

W nowej siedzibie firmy Forex Polska w Olsztynku odbyła się polska premiera maszyn nowej serii H marki John Deere.

Pierwsza maszyna serii H – harwester 1270H pojawił się w Olsztynku na Mazurach 6 lipca br.  Premierze towarzyszyło uroczyste otwarcie nowej siedziby firmy Forex Polska, dilera marki.

Oddział Forexu funkcjonował już od kilku lat w Olsztynku, teraz jednak zdecydowano się na rozbudowę. W nowej siedzibie są dwa stanowiska serwisowe, a przestrzeń magazynowa na części zamienne powiększyła się o 800 proc.

  

 

 

 

Budowa nowego oddziału trwała rok. Forex ma również oddział w Mielcu, a główna siedziba firmy znajduje się w Pobiedziskach koło Poznania.


Nowe forwardery i harwestery serii H były testowane ponad trzy lata, w Olsztynku został zaprezentowany prototyp harwestera 1270H.
– Wciąż jest on testowany i udoskonalany, seryjna produkcja tych maszyn rozpocznie się w przyszłym roku – mówi Gazecie Leśnej Łukasz Ślężak szef Oddziału w Olsztynku.


Do katalogu weszły dwa modele harwesterów: 1270H i 1470H zaprojektowane przy współpracy inżynierów ze studia BMW Design Works. Maszyny mają nowy AKTYWNY HAMULEC ramy gwarantujący większą stabilność, niezależnie od tego, czy pracuje się na stromych zboczach, czy w terenie płaskim. Ułatwia to pracę, gdy żuraw jest skierowany na bok i daje operatorowi większą powierzchnię roboczą. Kolejna zmiana – nowy układ hydrauliczny z trzema dedykowanymi pompami zapewnia większą moc i zoptymalizowane zużycie paliwa.

 

 

 

 

 

 

 

 


Operatorzy mają teraz do dyspozycji indywidualne, programowalne kluczyki do maszyn, które automatycznie uruchomiają nowy system sterowania TimberMatic H wraz ze spersonalizowanymi ustawieniami komputera.  Nowością w harwesterach są również całkowicie przeprojektowane żurawie H7 i H9, oferujące większą siłę podnoszenia i obrotu.


W obu modelach harwesterów silnik został obrócony o 180 stopni, zbiorniki oleju hydraulicznego i paliwa oraz pompy umieszczono z przodu silnika, a wentylator znajduje się z tyłu maszyny. Dzięki temu zredukowano poziom hałasu w kabinie. – Wszystkie te zmiany, zdecydowanie poprawiają komfort pracy, wydajność i bezpieczeństwo – podkreśla Łukasz Ślężak.

 


Z kolei nowe modele forwarderów 2510H i 2010H oferują odpowiednio 25 i 20 ton ŁADOWNOŚCI, stawiając je tym samym w czołówce klasy forwarderów wielkogabarytowych.  Nowy układ napędowy, z dwoma silnikami hydraulicznymi zapewnia o 25 proc. większą prędkość jazdy.  Dzięki połączeniu obu tych cech wydajność 2510H jest nawet 25 proc. większa w stosunku do największego obecnie produkowanegomodelu 1910G.


W obu forwarderach zastosowane nowe żurawie o całkowicie przeprojektowanej geometrii.  Model F10 o zasięgu 10,2 metra ma moment podnoszenia zwiększony o 40 proc. i moment obrotu większy o 22 proc. Tymczasem model F9 o zasięgu 10,7 metra zyskał o 13 proc. większy moment podnoszenia i o 10 proc. większy moment obrotu w stosunku do najsilniejszego do tej pory żurawia CF8.


Powiększeniu uległa także przestrzeń ładunkowa w obu nowych forwarderach . W zależności od uwarunkowań terenu i rodzaju przewożonego drewna możliwe jest zastosowanie kosza kłonicowego o przekroju 7,5 m², a nawet 8,5 m², w tym także w wersji z hydraulicznie bądź ręcznie rozsuwanymi kłonicami.  Wszystkie maszyny otrzymały w standardzie system inteligentnej kontroli żurawia IBC.


Dwa harwestery z nowej serii zostały już zamówione przez klientów z Polski.


 

 




Dodano 14:33 11-07-2024


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama