Dodaj do ulubionych

Forwarder BM Volvo SM 665

SM 665 to forwarder skonstruowany w szwedzkich zakładach Bolinder-Munktell-Volvo w 1965 roku. Przeznaczony był do zrywki nasiębiernej drewna oraz jego transportu po drogach publicznych.

Standardowo SM 665 przystosowany był do pracy z wałkami o długości 3–4 m. Opcjonalnie po przestawieniu kłonic była możliwość zrywki papierówki 2-metrowej. Duża ładowność wynosząca 10 ton przekładała się na wydajność pracy. Forwarder charakteryzował się doskonałymi właściwościami terenowymi.

Do lasu i na drogi
Maszyna posiadała stały napęd na przednią oś oraz dołączany napęd kół osi tylnej. Dodatkowo wyposażona była w blokady mechanizmu różnicowego na obu osiach. Przegubowa konstrukcja ułatwiała manewrowanie w ciasnych miejscach. Kąt skrętu wynosił 45°, co dawało promień skrętu wynoszący 6,8 m, przy długości maszyny wynoszącej 8,4 m. Za skręt odpowiadały 2 siłowniki hydrauliczne.


Oprócz radzenia sobie w ciężkich warunkach terenowych, pojazd sprawował się wyśmienicie również na drogach utwardzonych. Prędkość maksymalna wynosząca około 28 km/h pozwalała na sprawne przejazdy, a wysokowydajny, pneumatyczny układ hamulcowy zapewniał bezpieczeństwo w ruchu drogowym.


Jednostka napędową był 3-cylindrowy, wysokoprężny silnik BM o pojemności 3,78 l. Motor generował moc 60 KM przy 1800 obrotach silnika na minutę. Silnik sprzężony był z manualną skrzynią biegów. Skrzynia posiadała 10 przełożeń w przód oraz 2 w tył. Dzięki temu można było dobrać bieg do panujących warunków i potrzeb pracy.  


Napęd na wszystkie koła można było włączyć tylko na pierwszych 6 biegach w przód oraz obu w tył.

(...)

To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty?  Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!

WIĘCEJ

 


 




Dodano 10:50 27-08-2024


  


  


  


  


  


Subskrypcja

Zostań naszym subkskrybentem a powiadomimy Cię o każdej nowości na naszej stronie.


Reklama