Marki mniej znane w Polsce
Adam Maciak
Makita, Dolmar, Solo, Echo i Shindaiwa to kilka marek pilarek, które warto znać.
W poprzednich numerach „Nowej Gazety Leśnej” omówiłem średnie i duże pilarki profesjonalne, które oferują na naszym rynku Husqvarna i Stihl. Te dwie marki stanowią według mnie pierwszą ligę w pilarkach profesjonalnych oferowanych w Polsce.
Ale to nie znaczy, że nie ma u nas pilarek innych producentów. W tym numerze przybliżę maszyny innych, mniej znanych w Polsce marek.
Wybór jest duży
Na polskim rynku reprezentowanych jest 13 firm, które posiadają w swojej ofercie więcej niż 5 modeli pilarek. W sumie firmy te oferują 171 modeli.
Pojemność skokowa oferowanych pilarek zawiera się w zakresie od 22,2 cm³ do 121,6 cm³, moc od 0,74 kW do 6,4 kW. Ceny są również zróżnicowane i kształtują się na poziomie od 493 zł do 5999 zł. Zależą głównie od renomy producenta oraz od wielkości pilarki.
Najwięcej modeli pilarek na rynku polskim oferuje Husqvarna – 28 modeli. Na drugim miejscu jest Stihl – 24 modele. Makita ma 16 modeli, Dolmar 15, Oleo-Mac i Solo – po 14. Hitachi na rynku polskim oferuje 11 modeli, a Alpina 10.
Pozostałe firmy w swojej ofercie mają mniej niż 10 urządzeń: Efco – 9, Echo, Shindaiwa i Partner – po 7, a Stiga – 6.
Ze względu na ograniczone miejsce musiałem dokonać wyboru kilku firm. Po przeanalizowaniu oferty proponuję zająć się następującymi markami: Makita, Dolmar, Solo, Shindaiwa oraz Echo.
Więcej w "Nowej Gazecie Leśnej". Zmów prenumeratę!
Dodano 10:26 02-12-2011