Leśna infrastruktura
W 2015 roku w większości nadleśnictw znacząco przybyło nowych dróg. Był to czas finalizowania wielu prac rozpoczętych we wcześniejszych latach
W 2014 roku we wszystkich nadleśnictwach w Polsce wybudowano 2756 km, a w 2016 już drugie tyle – 6549 km. To efekt ukończenia wielu rozpoczętych wcześniej inwestycji.
Najwięcej prac wykonano w RDLP w Krośnie 958 km. Na drugim miejscu jest RDLP w Katowicach – 551 km, na trzecim dyrekcja z Olsztyna, gdzie przybyło 461 km. Są nadleśnictwa, gdzie prace drogowe ruszyły z dużym impetem dopiero w 2015, np. RDLP Zielona Góra wybudowała w 2014 roku ledwie 20 km, a w 2015 już 177.
Drogi ważne dla lasów
W 2015 roku wydano na drogi 319 857 289 zł. To nieco mniejsza kwota niż rok wcześniej (379 260 121 zł ), uwzględnia jednak prace związane nie tylko z wydatkami dotyczącymi wytyczania i projektowania nowych traktów, ale i wszelkie inne dotyczące przebudowy istniejącej już sieci. Poza tym zainwestowane wówczas pieniądze skutkują kolejnymi kilometrami gotowych dróg w kolejnym roku.
Największe wydatki drogowe z Funduszu leśnego zostały poniesione w RDLP Gdańsk i wyniosły 15 005 775. W dalszej kolejności dotacje poszły do RD w Toruniu – 10 333 121 zł i Krośnie – 10 233 073 zł. Najmniejsze dofinansowanie dostali leśnicy w Olsztynie – 970 000 zł. Rok wcześniej dostali za to 1 100 000 zł i efekty w tym roku widać. Do użytku oddano tam 461 km dróg.
(...)
To jedynie fragment tekstu. Chcesz czytać całe teksty? Zamów prenumeratę "Nowej Gazety Leśnej"!
WIĘCEJ
Dodano 13:53 06-05-2016